Blogger Widget

onsdag den 11. april 2018

Ela Stiles og Jensen Tjhung


Jeg var egentlig i gang med at læse op på noget helt andet, da Ela Stiles & Jensen Tjhungs samarbejde ’Golden Scapel’, der udkom i november sidste år, krydsede min vej. Siden har jeg ikke kunne slippe albummet. Jeg var i forvejen bekendt med begge navne. Ela Stiles spillede således i The Rangoons og Bushwalking. Hun har også lavet et par gode soloplader og er partner i Sydney-pladeselskabet Paradise Daily Records. Jensen Tjhung kender jeg fra Lower Plenty og Deaf Wish. Det borgede for en form for kvalitet.

Pladens ni sange er indspillet mellem 2013 og 2016. De første gange, jeg hørte, ’Golden Scapel’ igennem, kredsede min tanker omkring eksperimenterende folkmusik. Men jo mere jeg har lyttet, er det gået op for mig, at der i virkeligheden er tale om straight folk, lidt i stil med Cat Power på ’Moonpix’-albummet fra 1998.


Ingen kommentarer: