Blogger Widget

tirsdag den 6. marts 2018

Catch The Breeze i Mod Strømmen


’Gimme Indie Rock’ er en Sebadoh 7”er.  Af en eller anden årsag, er jeg kommet til at tænke på dette nummer, når jeg har lyttet til Catch The Breezes debutplade, ’Glow’. Catch The Breeze, der forøvrigt er opkaldt efter en sang med Slowdive. Tilbage til Sebadoh, så er det ikke så meget musikken, men sangen som en metafor for en hel genre. Catch The Breeze er indierock med bred appeal. Sådan burde det i al fald forholde sig.

Det var Kasper Henneberg Fjord fra Copenhagen Psych Fest, der for nogle år tilbage præsenterede mig for bandet, da det var hyret til et arrangement, han stod bag. På det tidspunkt, mente jeg umiddelbart ikke, at trioen passede ind i de rammer som Psych Festen stod for. Det gjorde det muligvis heller ikke, men introduktionen, fik mig til at lytte til Catch The Breeze. Sanger og guitarist Aage Hedensted, bassist Lars Madsen og trommeslager Andreas Bundgaard har tidligere spillet i Aarhus-bandet Yellowish, der reelt gik i opløsningen for ni-ti år siden, selvom det først blev offentliggjort langt senere. Derefter var Hedensted en del af Mixtune For Cully, før han i 2014 sammen med ovennævnte herrer under navnet Catch The Breeze, udgav en ep.

Nu har de debut-lp’en klar. Lørdag d. 17. marts, bliver det fejret i Stengade, hvor The Bowdashes og Nicklas Sørensen fra Papir, varmer op for Catch The Breeze.

Stil ind nu på torsdag, d. 8.marts, kl. 18.00, på enten 98,9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream.

Her andensinglen ’Fields of Sunrise’, der blev sendt på gaden i slutningen af februar:


Ingen kommentarer: