Blogger Widget

onsdag den 4. oktober 2017

Nyt fra Bed Wettin’ Bad Boys


Australske Bed Wettin’ Bad Boys har ikke ladet høre fra sig i en rum tid. For et par timer siden meddelte deres pladeselskab, ’R.I.P. Society Records’, at Sydney-kvartettens andet album, ’Rot’, rammer gaderne d. 10. november.

Her et par skudsmål fra Mod Strømmen Best Of-lister 2013 af Bed Wettin’ Bad Boys debut-lp, ’Ready For Boredom’:

”I en pladebutik i Berlin, pegede en god ven på denne plade og sagde, at jeg skulle købe den. Det sked jeg højt og flot på, men måtte så efterfølgende konstatere, at han havde ret, og så bestilte jeg den fra selvsamme butik, da jeg kom hjem til København. Bag det fjollede navn og grimme pladecover, gemmer sig et australsk rock/punk band, bl.a. med et medlem fra Royal Headache, som er ét af mine absolutte favoritbands for tiden. Det her er også imponerende stærkt!”

- Jan Damage Petersen

”En plade der på ingen måde skilter med på ny at have opfundet rockmusik. Men det er da også fløjtende ligegyldigt, når man kan stjæler med arme og ben fra Replacements, Only Ones og glam rock, og når sangskrivningen som her bare er helt i top. Og så den der snottede vokal, som det meste af pladen lyder så presset. Det er et fedt album”

- af Thomas Løppenthin

’Plastic Tears’ fra den kommende plade, lyder umiskendeligt som Bed Wettin’ Bad Boys…


Ingen kommentarer: