Blogger Widget

tirsdag den 13. februar 2018

BESS i Mod Strømmen


Der løb mange genrebetegnelser gennem hovedet på mig, da jeg for første, anden og tredje gang, lyttede til det nye BESS-album, ’Break’. Langt om længe nåede jeg frem til, at det må være elektronisk kollage-avantgardepop. Nu er jeg ikke længere så sikker. Det var jeg faktisk heller ikke første gang, hvor jeg blev introduceret og fattede interesse for hende. Det var Bisse, der i et program på Mod Strømmen, spillede ’Du Har Glemt Det’, fra den dansksprogede plade, ’Bez Og Rummet’, der kom i 2016. BESS er iøvrigt support på dele af Bisses 'Fuldt Flor Tour', der løber henover landet i foråret. 

Selvom jeg nu, på den en eller anden måde, er nået frem til avantgardepop, så er BESS dog umådeligt meget mere. Det er performance, videokunst, tanker om musikkritik på skrift, kønspolitik, lydlandskaber, teaterproduktioner og samarbejder på kryds og tværs af kunstarter.


Stil ind nu på torsdag, d. 15. februar, kl. 18.00, på enten 98,9 FM eller via Tunein eller den direkte livestream.

Ingen kommentarer: