Blogger Widget

tirsdag den 12. september 2017

Vi er nogle, der skal til Lee ’Scratch’ Perry og Mad Professsor, mens andre må nøjes med The Black Angels...


Skal jeg virkelig helt tilbage til Dee Dee Ramone, for at finde den seneste gang jeg besøgte spillestedet Rust? Det var i al fald mit første indfald, da jeg ville sjusse mig frem til et svar. Jeg fremmaner hastigt koncerter fra slutningen af firserne og begyndelsen af halvfemserne. Blandt andet Camper Van Beethoven og Psyched Up Janis debutshow. Med de senere år går det knapt så gelinde. Okay, jeg var på Rust, da The Breakers skrev kontrakt med Little Stevens pladeselskab, Wicked Cool Records. Den aften spillede Lorenzo Woodrose i øvrigt et glimrende cover af Dylans ’Masters Of War’. Men nu er vi altså tilbage i juni 2008. Har jeg virkelig ikke været der siden?

Nevertheless, jeg tager turen til Nørrebro igen i morgen aften for at høre dub- og reggaelegenderne Lee ’Scratch’ Perry og Mad Professsor. Jeg har for resten intet at udsætte på The Black Angels, der spiller i Pumpehuset på samme tid. Bandets plade fra i år, ’Death Song’, er faktisk skidegod. Begge koncerter er for øvrigt udsolgt.


Ingen kommentarer: