Blogger Widget

torsdag den 21. september 2017

‘T.B. Sheets’ på Papirøen


Det har ikke været en god sommer. Enkelte aftener har dog været rimelige. Én af dem tilbragte jeg ude på Papirøen. hvor vi sad og spiste i aftensolen udenfor. Vi var ikke de eneste, der havde fået den fremragende idé. Der var fuldstændig proppet. Et stykke fra os, op ad bygningen, stod en storsmilende dj med røgfarvede solbriller i en flagrende, spraglet skjorte, som jeg nærmest havde en forventning om, hvert øjeblik kunne begynde at sende luftkys ud til de spisende og drikkende tilhørere. Det skete ikke. I dag tvivler jeg endog på, om jeg overhovedet havde lagt mærke til ham, hvis ikke det havde været fordi én af de sange, jeg kender, hvor døden er allermest nærværende, pludselig dukkede op. ’T.B. Sheets’ med Van Morrison er ikke for pattebørn. Problemet var bare, at det var i et underligt drum and bass remix. som jeg ikke havde hørt før og som jeg heller ikke har lyst til at høre igen.

Jeg kan huske, at jeg lovede mig selv at høre originalversionen, når jeg kom hjem. Det glemte jeg imidlertid i skyndingen. Og det var ikke før, at jeg hørte et interview med Robert Forster i anledningen af hans nye biografi, ’Grant & I’, at billedet af dj’en ude på Papirøen trængte sig på igen. Forster fortalte nemlig, at netop ’T.B. Sheets’ havde været blueprintet for ’Draining The Pool For You’ fra The Go-Betweens eminente skive ’Spring Hill Fair’, der udkom i 1984.




Robert Forster spiller i Jazzhouse på lørdag. Koncerten er udsolgt. 

Ingen kommentarer: