Blogger Widget

tirsdag den 9. maj 2017

Fright Eye i Mod Strømmen


Jeg var til punkrock i Kødbyen fredag aften. Et par timer blev det til. Gå-i-byen Kødbyen er én ting, den overlader jeg til andre. En anden er, at Bakken er begyndt at arrangere koncerter igen. Kurateret af Troels W. Thomsen fra Lappland, så det borger for en vis kvalitet. Fredag spillede københavnske Jævndøgn og aarhusianske Fright Eye. Og, ja, det var punkrock uden dikkedarer. Jeg blev blæst godt og gedigent igennem. Og kunne fornøjet forlade Kødbyen, uden at skulle forholde mig til clubbing, aggressive dørmænd, drinks-køer, dollargrin i kolonnekørsel, food-trucks og feststemte, unge mennesker med hvert deres par lejede høretelefoner, der lyste i forskellige farver, mens de dansende rundt i hver deres verden. Partybussen så jeg gudskelov ikke noget til.

Formiddagen efter, havde jeg sat Fright Eye stævne på Christianshavn. Trioen har lige været på en længere Europa-turne, den talte vi blandt andet om. Hovedparten af udsendelsen kom dog til at dreje sig om de mange 7”ere gruppen havde medbragt og en musikgenre, som Mod Strømmen gennem årene har behandlet temmelig stedmoderligt.



Aarhus Stiftstidende bringer herunder en længere reportage fra Fright Eyes tour rundt i EU.

Stil ind, nu på torsdag, d. 11. maj, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via Tunein.

Ingen kommentarer: