Blogger Widget

mandag den 6. marts 2017

Tomhed er kreativitetens vugge, siger de kloge…


Der er fuldstændig tomt inde i hovedet på mig i dag. Når det sker, tjekker jeg normalt fødselsdagskalenderen, denne dag i rockmusik eller hvilke band, der spiller i byen i den kommende tid. Det plejer at give bid.

Hvad angår fødselsdagskalenderen, så kan jeg selvfølgelig fortælle, at den engelske sanger og skuespiller Kiki Dee, fylder 70 år i dag. Hun var den første britiske hvide kunstner, som fik kontrakt med Motown Records. De fleste kender hende formodentlig fra duetten med Elton John, ‘Don't Go Breaking My Heart’, der toppede hitlisterne over det meste af verden i 1976.


På denne dag i 1965, fik Motown også det første nummer et hit i hjemlandet med en ren mandegruppe. The Temptations gik til tops med ’My Girl’.


Jeg skal heller ikke til Elvis Costello i DRs Koncerthus eller til Michael Gira fra Swans franske favoritgruppe Ulan Bator på Underwerket ude på Toftegårds Plads i aften. Selvom sidstnævnte dobbeltkoncert, hvor danske Sortsyn også optræder, trods alt trækker en lille smule.

I stedet har jeg fundet et billede af X-Ray Spex frem fra min computer (se op) og et link til en dokumentarudsendelse, ’Who Is Poly Styrene’, fra 1979. Ganske uopfindsomt, det indrømmer jeg gerne.


Ingen kommentarer: