Blogger Widget

mandag den 14. november 2016

Elevatorfører i Mod Strømmen


’Dit folkeorkester på syre’ er Elevatorførers slogan. Eller var. Jeg ved det ikke. Jeg støder ikke længere så ofte på ordene, når jeg læser om dem. Det er der måske en grund til. I og med, at gruppen formentlig forsøger at komme ud af den lettere satiriske indfaldsvinkel på syrerock-genren, som jeg fornemmede ved koncerter og på bandets første udgivelse, ’Opkald Fra Ukendt Etage’, fra 2013.

I sommer udsendte Elevatorfører to skiver på samme dag. Dels ’Søvngænger’, der trækker på favoritnumre fra deres liveoptrædener, herunder genindspilninger af fem sange fra ’Opkald Fra Ukendt Etage’. Dels 'Prøv Lige At Forestille Dig Det', som vist alle er nye kompositioner. Sidstnævnte omfatter noget af det bedste materiale gruppen har skrevet. Det står med andre ord distancen. Hør lp’en herunder.

Live er Elevatorfører efter sigende også blevet et helt andet band. Ikke at de har lagt de special effects og gimmicks fra sig, der kendetegner deres shows, de er ganske enkelt blevet bedre sammenspillet. Nu på torsdag, d. 17. november, kommer et par repræsentanter fra gruppen forbi Mod Strømmen. Så vidt jeg har fattet, pønser de på at indarbejde en eller anden form for koncept i udsendelsen. Vi får høre.

Stil ind, kl. 18.00, på enten 98.9 FM eller via den direkte livestream
   

Ingen kommentarer: