Blogger Widget

torsdag den 29. september 2016

Nyt fra Aarhus og opland


Jeg kan ikke huske, hvornår jeg hørte om Ebeltoft-duoen Ærkenbrand, første gang. Jeg har sjusset mig frem til, at det må være gennem medlemmer af Narcosatánicos. Enten, da de var på besøg i Mod Strømmen i december 2013, eller via interview og deslignende, som de har delt på nettet. Narcosatánicos kommer i øvrigt forbi radioen senere på året. Det sker i forbindelse med udgivelsen af pladen, ’Body Cults’, som Bad Afro sender på gaden i begyndelsen af november.

Her førstesinglen fra ’Body Cults’, ’Vile’:


Ærkenbrands har allerede en ny plade ude. ’Earthen Head’, som den hedder, er mastereret af Peter Peter, og udsendt af det aarhusianske label, Mastermind Records, sidste fredag. Jeg er nok ikke helt på afveje, hvis jeg kalder det gotisk-folk. Altså gotisk forstået som hvas, tilspidset og i høj grad kantet, underlig og aparte musik. Hvilket pladecoveret jo egentlig anskueliggør ganske fornemt (se op eller ned). Materialet er indspillet fra 2012 til 2014 på Bagergården på Djursland. I samme periode har Ærkenbrand udsendt albummene, ’Barabtalo's Dream’, ’Ualueria’ og seneste ’Stimager’, der kom i april i år. Noget af et output efter dagens målestok. Om de nyudgivede indspilningerne holder samme fine niveau, som de, der allerede er udsendt fra samme tidsrum, må I selv bedømme…


Ingen kommentarer: