Blogger Widget

onsdag den 27. januar 2016

Mørtel udsender ’Blitz’. Jeg relinker.


På fredag holder Mørtel släppfest for deres debutplade i Kayak Bar under Knippelsbro. I den anledning linker jeg til et interview med titlen 'Det uperfekte kommer helt af sig selv', som blev bragt på herværende blog i påsken 2015. Før udgivelsen overhovedet var finansieret, og mens Andreas Hjertholm og Hans Holten Hansen stadig gik og troede, at albummet skulle hedde, ’Alt Hvad Vi Gør Tager Et Minut’. Siden da har andre også bestemt sig for at kalde Mørtels musikalske udtryk for psych-folk. Det har duoen vist ikke noget i mod.

"Hans og jeg kender hinanden fra fælles koncerter med Atomfax og Ræv Hund Bjørn. En dag fortalte jeg Hans om nogle sange, jeg havde skrevet, som han ville passe perfekt ind i. Hans havde også nogle meget fine sange liggende. Og, ja, så tog det ene det andet og af en eller anden grund, begyndte vi at tale om den engelske folklegende Nick Drake, som vi begge skatter højt, og om vi ikke snart skulle mødes og prøve at spille vores sange sammen....."


Her det andet singleudspil fra ’Blitz’, ’Angsten For At Blive Til Glas’


Mørtel besøger Mod Strømmen om en uge. Helt præcist d. 4. februar.

Ingen kommentarer: