Blogger Widget

mandag den 18. januar 2016

Kristian Harting i Mod Strømmen


Dansk singer-songwriter med international tække. Eller det er i al fald det indtryk de forskellige anmeldelser, jeg har læst af Hartings nye album ’Summer Of Crush’, giver mig. Hvor de danske kritikere var sådan, ”ja, ja, vi har hørt dig”, så uddeler engelske og tyske magasiner og blogs, det ene superlativ efter det andet.

I en meget fin og velkomponeret anmeldelse fra The Obelisk, hedder det om en af pladens bedste sange:

“There isn’t a single track on Summer of Crush that speaks to the entirety of the album — that is, no one-song summary of the overall scope — but “Ship of Fools” is a highlight anyway for its otherworldly echoing jangle, the intensity of its percussion, the way its synth line brings horns to mind and the edge of judgment in Harting‘s voice as he begins with the lines, “Eightballs of fine white powder/Snake oil and alchemy/Bottles of ancient poison/Portions of sweet honey,” before making a memorable hook out of “I know you know you know I know, you’re gambling/You know I know you know I know, we’re gambling” over a tense bassline and odd spurts of synth.”


Jeg kan godt lide pejlemærker. Umiddelbart kan jeg dog ikke pege på anden musik eller andre kunstnere, der lyder som Kristian Harting. Damon Albarn er nævnt et sted, men den tråd kan jeg ikke følge.

Lyt med på torsdag, d. 21. januar, kl. 18.00. Enten på 98.9 FM eller via den direkte livestream

Ingen kommentarer: