Blogger Widget

søndag den 3. maj 2015

The Entrepreneurs i Mod Strømmen


“Et af Danmarks mest spændende bands lige nu. Jeg fik tilsendt nogel demoer i efteråret 2014 og blev meget overrasket over, at der kunne være så meget lyd i tre mennesker. Efterfølgende så jeg dem på KB18 i København hvor de overbeviste mig om at de skulle spille på Roskilde Festivals Rising-scene. Live minder de om Hookworms, og deres lyd er meget international.”

- Stefan Gejsing, nordisk bookingansvarlig, Roskilde Festival, om The Entrepreneurs til Spot Festival Avis, 2015

Jeg har aldrig set The Entrepreneurs, som jeg på papiret nu også kun tror er en duo, men jeg har hørt deres to sprudlende singler ’Brutal Summer’ og ’It Strikes Again, Love’ et utal af gange. Jeg fik dem præsenteret med ordene; ”Super svedigt band! Der forener noise og punk i en dejlig "poppet" suppe..”, af Andreas Bengtsen, guitarist i De Underjordiske, der ligeledes spiller på Rising-scenen til sommer. Siden har jeg været om ikke solgt, så dog rimeligt oppe at køre over det engagement og den energi og begejstring, de lægger for dagen. Og som jeg har en fornemmelse af, at Roskilde-publikummet vil falde pladask for.

Det er ikke lykkedes mig at finde noget vidnesbyrd om, hvordan The The Entrepreneurs lille håndfuld koncerter på Spot Festivalen forløb, men det lover jeg bliver det allerførste spørgsmål, jeg stiller dem, nu på torsdag d. 7. maj. Lyt med kl. 18.00 på 98.9 FM eller via den direkte livestream.


Ingen kommentarer: