Blogger Widget

søndag den 12. april 2015

Do the iTunes shuffle #4: The Stranglers - ‘Bring On The Nubiles’


”Eller jeg tog turistbusser rundt i byen og havnede ved Colloseum, hvor jeg gik rundt med Stranglers brutale og truende musik knaldende ind i mine øregange. Jean-Jacques Burnel's tunge bas skiftevist brummede faretruende eller brølede mig lige ind i ørene og Hugh Cornwells tonløse vokal gav en perfekt baggrund til mine forestillinger om de grusomme slagsmål og overlagte mord, som beviseligt havde fundet sted på dette groteske og grusomme amfiteater. Og overdrevne orgier!

“Bring on the nubiles
Bring on the nubiles
Lemme lemme fuck ya fuck ya
Lemme lemme fuck ya fuck ya
Lemme lemme lick your lucky smiles
Bring on the nubiles!
Bring on the nubiles!”

- fra ’Uhyret fra Borghese’ af Jan Sonnergaard. Novellen afledte nogen furore og debat i litterære kredse, da den udkom i ’Otte opbyggelige fortællinger om kærlighed og mad og fremmede byer’ i 2013.

Fjerde omgang af min shuffle-leg og det fjerde nummer fra halvfjerdserne. Har jeg forholdsvis megen musik fra dette årtid. Eller er det en ren tilfældighed?

Sexisme, skreg feministerne. De var rasende. De tog det for pålydende. Ikke desto mindre nåede lp’en ’No More Heroes’, hvor ’Bring On The Nubiles’ stammer fra, atten uger på den engelske hitliste i 1977, med en anden plads som bedste placering.


Bring on the nubiles. The Stranglers og stripperne. Bandets respons til feministerne i Battersea Park i London, 1978


Ingen kommentarer: