Blogger Widget

søndag den 7. december 2014

Beat 2014 i Mod Strømmen


Lad det være sagt med det samme. Det har været et skidegodt år for dansk musik. Ikke at mine hjemlige favoritplader fra i år fylder noget særligt på Berlingske Tidendes top-ti over danske udgivelser. Det havde jeg heller ikke forventet.

Det står straks vanskeligere til, når jeg skal pege på hvilke udenlandske album, der har betydet mest for mig. Men som det hedder med et lettere affældigt udtryk, ”hvad du ikke ved om, kan der skrives bøger om”. Og det skal der nok blive. For slet ikke at tale om artikler og kommenterede årslister. 2014 skal nok blive dissekeret forfra og bagfra.

Lige nu aner jeg bare ikke mine levende råd, hvad angår den internationale del. Beslutningsfasen er hård i år. Ikke desto mindre, lover jeg at møde velklædt, velforberedt og en smule mere skråsikker op på torsdag, d. 11. december, hvor Jan Damage Petersen (PladeBiksen43) og Thomas Løppenthin (Borderline Magazine) kommer forbi Mod Strømmen for at kigge tilbage.

Lyt med kl. 18. På enten 98.9 FM eller via livestream.

Ingen kommentarer: