Blogger Widget

tirsdag den 11. november 2014

Noter til mig selv. Bikini-piger og dj-sæt


Det er et fedt spillested Kayak Bar har etableret i det gamle garageanlæg under Knippelsbro. Som nævnt, var jeg i lørdags dj, da Kildemose Festival for en aften var rykket til hovedstaden. Jeg arriverede omkring kl. 20.00. Efter mit grej var blevet tilsluttet, gik jeg en tur ud på havnekajen for at trække frisk luft på den milde novemberaften. Og minsandten, om jeg ikke blev mødt af en pige i bikini. Først troede jeg hun var på vej i vandet. Der gik et stykke tid, før jeg fattede, at der på en ponton, der ligger ind til kajen, var bygget en sauna. Senere på aftenen svømmede adskillige af badstuegæsterne rundt ved Christian IV's Bro med udsigt til Udenrigsministeriet, Nationalbanken, Christiansborg og Børsen.

Fremmødet til koncerterne var faktisk meget pænt på en aften, hvor der var masser af muligheder for at høre musik rundt omkring i byen. Bleach Blondes melodiøse støjrock overraskende mig. Det var fremragende. Fynske Flora Faunas dansksprogede halvfjerdser-rock lover godt. Grævling bliver bare bedre og bedre.

Hvad angår mine dj-sæt, jeg spillede før, mellem og efter orkestrene, så gik det udmærket. Herunder følger sættene. Flere af numrene er markeret med stjerner (noter til mig selv). Kald det et fornemmelsesbarometer. Med andre ord, så er det de sange, hvor jeg mærkede en lydhørhed lidt ud over det sædvanlige fra gæsterne. Måske tager jeg fejl…

Ved - Erickson Indirect
Bobby Charles - Street People
The 1st - Rich Boy
Koko Taylor feat. Little Walter - Wang Dang Doodle
Sarah Webster Fabio - Alchemy Of The Blues
Dan Turell - Kpt. Trips Går Igen                         
Dragontears - Borderline
David Bowie - Rock 'n' Roll Suicide
The Telstar Sound Drone - Through The Back Of Your Head
Richard Fariña & Mimi Fariña - House Un-American Blues Acitivity
Tom Petty & The Heartbreakers - Louisiana Rain *
The Dream Syndicate - Tell Me When It's Over *
The Band - Don't Do It
The Replacements - I Will Dare
Dengue Fever - One Thousand Tears Of A Tarantula **
Robyn Hitchcock - Grooving On A Inner Plane
The Charlatans - Tonight I'll Be Staying Here With You
The Everly Brothers - Mr. Soul
Hound Dog Taylor & The Houserockers - Give Me Back My Wig

BLEACH BLONDES

Chandra - Kate **
Sir Doug & The Texas Tornados - Give Back The Key To My Heart
Halasan Bazar & Tara King th - Rot Inside     
Johnny Jenkins - I Walk On Gilded Splinters                            
Anthony Joseph & The Spasm Band - Dead Flowers *
J. Tex & The Volunteers - Willin'
De Høje Hæle - Kære Du *

FLORA FAUNA

Erkin Koray - Cemalim *
Povl Dissing - Godt Nyt I Dag
Silicon Teens - Just Like Eddie **
The Bats - Made Up In Blue
Dream Police - Pouring Rain
Samling - Desperationen
De Underjordiske - Trold *
Night Beats - High Noon Blues
Bob Dylan - The Boxer **
Dion - Runaround Sue
Eugene Chadbourne & Noahjohn - Hot Buttered Rum

GRÆVLING

Stenblomma - Christiania ***                          
Lee Dorsey - Ya Ya
Brenton Wood  - Psychotic Reaction
Foxygen - No Destruction
Sonic Youth - Hot Wire My Heart
Modern Art Studio - Satisfaccion
Apple & The Three Oranges - What Goes Around Comes Around
Ali Mohammed Birra - Awash *
Malouma - Yarab
Delaney & Bonnie - When The Battle Is Over
Fela Kuti & The Africa 70 - Zombie *
Spoon - Well-Alright *             
Coma Serfs - Sugar Lane        
Thee Oh Sees - Encrypted Bounce (A Queer Song)
Sly & The Family Stone - If You Want Me To Stay *
Survival - Everybody's Got His Own Kind of Trouble
Lijadu Sisters - Danger *
Joy Division - Failures
Squeeze - Slap & Tickle
Cornershop - Who Fingered Rock'n'Roll
The Baseball Project - They Played Baseball
Iceage - The Lord's Favorite

Ingen kommentarer: