Blogger Widget

lørdag den 19. april 2014

Ugens fem mest spillede numre (ifølge min last.fm)


Late again. Hvad kan jeg lære af det? Tjah! Der er noget med en bager og noget brød, men det gider jeg ikke trætte nogen med.

Sidste mandag udkom Woods nye album, 'With Light & With Love'. Det bærer ugens top-fem en smule præg af. Brooklyn-kvartetten mestrer om nogen i disse år at skrive forbandede gode sange. Selv om de stadig trækker på deres egen løse definition af freak-out folk, så er 'With Light & With Love' måske det tætteste Woods nogensinde kommer på en popplade. Forårets skive?

Kim Gordons urbane hyldest, støjperlen 'Making The Nature Scene' fra Sonic Youths debutplade, 'Confusion Is Sex', fra 1983, dukker også op. Måske ikke det album, man som førstegangslytter skal gå i krig med. Der vil jeg anbefale 'Daydream Natio'’ eller 'Dirty'. Jeg kan ikke forklare, hvordan Ian Dury fik sneget sig ind.

Til gengæld ved jeg ganz genau, hvorfor Lumerians’ 'Dogon Genesis' er nummer et. Oakland-bandet figurerede faktisk med det samme nummer på syv-dagsopgørelse, for halvanden måneds tid siden. Nærmere bestemt, lørdag d. 1.marts. I løbet af ugen løb der en del begejstrede anmeldelser ind af Lumerinas koncert ved Roadburn Festivalen i Tilburg i Holland. Bl.a. Anmelderen. Det inspirerede mig i den grad til et genhør med bandets to fortræffelige album, 'Transmalinnia' fra 2011 og 'The High Frontier' fra sidste år.

1 Lumerians – Dogon Genesis
2. Woods – Shephers
3. Woods – New Light                                          
4. Sonic Youth – Making The Nature Scene                              
5. Ian Dury – Sex And Drugs And Rock 'n' Roll


Ingen kommentarer: