Blogger Widget

søndag den 23. marts 2014

Lyden Af Ord i Mod Strømmen


Det skal ikke være en hemmelighed, at det er Jens K som er kommet med idéen til ugens program. I et oplæg fortæller han, at udsendelsen kommer til at indeholde ”ting og sager i krydsfeltet mellem ord og musik/sang, danske tekstforfattere, danske digtere”. Lyden af ord er et vidt begreb. Om jeg selv kan holde den skrappe programerklæring herover, kan jeg ikke love. Behøver det eksempelvis at være på dansk og behøver ordene at give mening?

Endvidere kan jeg ikke tale på vegne af de to andre gæster, der deltager. Jens K fortsætter ”Vi er: digter, Niels Thomsen (seneste digtsamling hedder ’Rødovre Blodåre’ og tidligere medlem af bandet No Knox), digter Nicolaj Stochholm (osse aktuel i bandet The Liquid), vært, Hans-Henrik Siig og undertegnede.”

Hvor udsendelsen tager os hen, kan jeg med andre ord, ikke svare på. Jeg kan dog love, at vi vil forsøge at definere, hvad ’Lyden Af Ord’ betyder for hver enkelt af os. Holder Grundtvigs påstand om, at ”Ordet har hiemme i Munden og ikke i Pennen” eller Oehlensschlägers om, at ord er "En Lyd, som svinder" Spørgsmålene er mange og der kommer sikkert flere til.

Lyt med, torsdag d. 27. marts, mellem kl. 18-20, på 98.9 FM eller livestream programmet direkte.




Ingen kommentarer: