Blogger Widget

søndag den 9. februar 2014

Kvinder pt.: Warpaint


Jeg kan sætte eksakt dato og tid på, hvornår LA-pigegruppen Warpaint blev til mere end blot et navn for mig. Det skete, da Peter Kure fra booking-, management-, og promotionselskabet, Get Your Ass To Mars, var forbi Mod Strømmen i maj 2013, for at fortælle om Austin Psych Fest, som han netop var vendt hjem fra. Kure præsenterede bandet med ordene herunder, før han spillede ’Undertow’ fra deres debutplade ’The Fool’, der kom på gaden i 2010.

”Warpaint var nok noget af det mest tilgængelige musik man kunne høre på Austin Psych Fest. Det er sådan et band, som jeg kan forestille mig, at min mor vil holde af. Det er et vildt fedt live-band, som ville have taget sig godt ud på Roskilde Festival i år. De var det ene af to all-female orkestre, der var på Austin Psych Fest. Det andet var Deap Vally”

Lad mig med det samme understrege, at der på ingen måde er belæg for at læse andet og mere ind i introduktionen. Peter Kure var ikke spydig eller ironisk. Han kan faktisk godt lide sin mors musiksmag. Roskilde lyttede åbenbart efter. Warpaint spiller nemlig på festivalen i år.

Selv om Warpaint just har udsendt deres andet album, kommer her deres glimrende cover af Bowies ’Ashes To Ashes’, som stammer fra ’We Were So Turned On: A Tribute to David Bowie’ fra 2010:


Ingen kommentarer: