Blogger Widget

onsdag den 18. september 2013

Valget er dit! Ja, ja, den er god med dig!


Java Skull, SPEkTR eller Lydia Lunch? En torsdag i september i København. Jeg aner ikke mine levende råd. Vægelsindet som jeg er. Java Skull og SPEkTR har begge release på deres nye 10”ere. Lydia Lunch spiller i KB18. For at gøre det lidt nemmere, prøver jeg at liste et par ting op om, hvad der taler for hver især.

Psychobilly-rock'n'rollaerne Java Skull, som er bygget på asken af The Untamed, har jeg kun hørt én gang før. Pokkers, det gælder jo også for de andre. Hvilket parameter skal jeg så beslutte mig på? Aktualitet?

I pressematerialet for Java Skulls nye album, ’The Devil’s Looking For You’, der udkommer på svenske Heptown Records, står der bl.a. om duoen. ”Java Skull trækker dig ind i et røgfyldt lokale, hvor en svunden tids forkærlighed for langsomme blues riff og rå nerve altid vil være tilstedeværende”. Java Skull holder release på rock’’n’roll-baren High Voltage, Gothersgade 8H, 1123 K. Det begynder, kl. 22.00.


Om SPEkTR har Kim Kix fra Powersolo, Kim & The Cinders og Hank Robot sagt; ”This is the sound of now and never … This could have been the straight result of Quincy Jones and John Barry operating the Phaza spectrometer 2134 days, 2 hours and 34 minutes in space.” SPEkTRs release foregår på Drone, Nørrebrogade 184, hvor videoen også er optaget. Det begynder, kl. 21.00.


Hvad angår  Lydia Lunch, kan jeg selv tilføje, at jeg kender meget af det, hun lavede med Teenage Jesus & The Jerks, plus flere af solopladerne fra firserne. Det nyere materiale har jeg kun lyttet sporadisk til. Herunder Lydia Lunch anno 2011. ‘Atomic Bongos’ stammer fra albummet ‘Queen Of Siam’, der kom i 1980. Hun kan, så at sige, stadig få sprænghovedet til at fænge. Dørene åbner, kl. 21.00, i KB18.


Dette bragte mig ikke nærmere et svar. Tror bare jeg lader dagen i morgen bestemme.

Ingen kommentarer: