Blogger Widget

lørdag den 13. april 2013

Stream og programtilrettelæggelse

Ude på græsplænen løber der seks vipstjerter rundt. I kender godt den lille, fodrappe spurvefugl med den lange hale, der vipper hurtigt op og ned, op og ned. Deraf navnet. Programkalenderen er fyldt og jeg har lige tilføjet en ny funktion, ude til højre >>>. Stream Mod Strømmen, står der. Endelig kom den op at køre. Den seneste uge er streamen blevet pilottestet. Den virker. I forårets / forsommerens udsendelsesoversigt >>>, ser der stadig ud til at være huller. Den lyver, vi mangler nogle mindre detaljer, programmet er planlagt frem til sommerferien.

For et par dage siden, skrev jeg, The Telstar Sound Drone ud for torsdag, d. 30. maj. Det er tre dage efter, at deres længe ventede debutalbum udkommer på Bad Afro. ’Comedown’ er titlen og den indeholder syv nye skæringer. Ifølge pladeselskabet kan man forvente; ”feedback-ridden guitar noise and slow heavy psychedelia”. Førstesinglen ’Satellited’ hører vist til i den sidste kategori eller hur?


August og september er for så vidt også ved at være på plads. Eller det vil sige, vi får besøg af Silver 6, Gonzo Morales, The Beardy Durfs, The Road To Suicide, Wonderland og Nicholas Ginbey. Nu håber jeg ikke, at der er nogen jeg har glemt. Den eneste gæst, der indtil videre er sat dato på, er den amerikanske sangskriver Nicholas Ginbey. Han kommer forbi, torsdag d. 22. august, hvor han er i landet for at spille et par koncerter. Blandt andet på Christiania samme aften.

Ginbey kommer fra Austin, Texas. Han debuterede i 2004 med ’Destinies Unknown’. En samling sange i den skæve ende af folkspektret. Siden har han varmet op for Daniel Johnston, ligesom flere af hans kompositioner er blevet indspillet af kolleger fra hjembyen. Jeg fik ham præsenteret som noget hen ad Jonathan Richman. Det signalement kan jeg godt følge. Hør blot singlen, ’Heart Sharped Ashtray’, fra den nye plade, ‘Breakfast In Bed’:

Ingen kommentarer: