Blogger Widget

søndag den 24. marts 2013

Jeg tror ikke på tilfældigheder…


Min iPod har sit eget liv. Nu er den tre gange, indenfor en månedstid, mens den stod på shuffle, begyndt at spille den tidligere frontmand fra Amdi Petersens Armé og Gorilla Angreb, P.J. Bonnemans catchy garagepunknummer ’Hey Ronnie’, fra 7”-en, ’Jeg Kendte Dem Ikke’, fra 2008. Det er der som sådan ikke noget påfaldende ved. Det, som undrer mig, er, at det er sket lige omkring afkørsel 35 (Haslev) på E47/E55, én gang på vej sydpå og to gange på vej nordpå,

Tre er som bekendt et udpræget lykketal. ”Alle gode gange tre”, ”tredje gang er lykkens gang”, fortsæt selv. For Aristoteles er det tallet for helhed, eftersom det rummer en begyndelse, en midte og en slutning. I kosmologier er verden ofte struktureret i tre, himmel, jord og underverden. Der er tre skæbnegudinder i græsk og nordisk mytologi. Der er tre hovedguder i hinduismen, Brahma, Vishnu og Shiva, der henholdsvis symboliserer skabelse, liv og død osv.   

Men hvad betyder de tre gange for mig? Og goddamn Haslev? ”Hey Ronnie ... hvis nogen nu ringer, så lyver vi for tredje gang…”    

Ingen kommentarer: