Blogger Widget

mandag den 14. januar 2013

Global, vinter og tidligt forår 2013 i Mod Strømmen


Det skulle ikke mere end et hurtigt, granskende blik nedover Globals program for de første måneder af 2013, før jeg begyndte at sætte kryds i kalenderen. Det første blev sat ud for Pinkunoizu. Den congolesiskfødte belgier, Baloji, som jeg så for fuld udblæsning på Roskilde 2012, vil jeg også gerne høre igen. Og, hvad skal jeg lægge i den aften, der hedder ’Planken Ud med Passive/Aggressive’, som må være kurrateret af bloggen med næsten samme navn? Tyrkiske Babu Zula, som jeg husker fra en Roskilde-plakat, kan jeg heller ikke komme udenom.

Men, hvad med resten af navnene på plakaten? Dem og ligesindede har booker, Peter Hvalkof, nok et ord eller flere at fortælle om, når han nu på torsdag, d. 17. januar, kl. 18-20, kigger forbi Mod Strømmen (98.9 FM / 98.8 Hybrid). Glæd Jer, kære lyttere!

Her Hvalkofs top-fem over de bedste udgivelser sidste år:

1. The Alaev Family & Tamir Muskat – The Alaev Family & Tamir Muskat
2. Ukandanz & Asnake Guebreyes – Yetchalal
3. Baloji – Kinshasa Succursale
4. Meridian Brothers – Desperanza
5. Bomba Estereo – Elegancia Tropical

Ingen kommentarer: