Blogger Widget

mandag den 3. december 2012

Silver 6. Live Drone Bar x 2.


Når jeg hører et nyt nummer, prøver jeg undertiden at forestille mig, hvordan det lyder live. Det var også i den retning mine tanker løb, da jeg så ”livevideoen” til københavnerkvintetten Silver 6’s ’Are We Lovers’ (optaget på Drone). I min verden er der himmelvid forskel på at agere foran en filmfotograf og et sultent publikum. Mere om det om lidt.

Lad mig først fortælle, at Silver 6 har en plade på vej på et nyt selskab og tæller medlemmer, der spiller eller har spillet med Raveonettes, Mellemblond, Hanne Boel, 4 Guys From The Future, Nikolaj Nørlund og The Asteroids Galaxy Tour. Der er ingen grund til at nævne Gud og hvermand, så jeg stopper her. Blandt de omtalte er det nok 4 Guys From The Future, der kommer tættest på Silver 6. Eller er det bare noget, jeg bilder mig ind?

Om lidt er nu. En ting, mener jeg imidlertid, står klart og tydeligt, vurderet ud fra billederne. Og det er, at Silver 6 koncerten på Drone, Nørrebrogade 184, torsdag d. 13. december, bliver et fortættet, tungt rockinferno med raids tilbage til senfirsernes psykedelia og det der ligner. Vel mødt!  

Ingen kommentarer: