Blogger Widget

torsdag den 22. november 2012

Mads Mouritz & Hælerne: ’Den Sidste Dag Og Den Første’.


På mandag, d. 26. november, udsender Melodika debut-ep’en, ’Den Sidste Dag Og Den Første’ med Mads Mouritz og Hælerne.  Et skønt sammenrend af musikere, om hvem man måske kan sige, at de har deres på det tørre i andre sammenhænge. Mads Mouritz kender mange fra Mouritz/Hørslev Projektet og duoen Song For Wendy. Guitaristen Kristoffer Munck Mortensen fra Mellemblond, trommeslageren Rune Kielsgaard fra I Got You On Tape og bassisten Anders Wallin fra The Gun. Udgivelsen er produceret af Roger Moutenot, som bl.a. har arbejdet sammen med Yo La Tengo, Lou Reed og John Cale.

Forløbersinglen ’Put Dig Med Mig’, vidste jeg ikke rigtig, hvad jeg skulle mene om, da jeg hørte den første gang. Teksterne på den nye ep er skrevet af Peter H. Olesen, og flere af stroferne i ’Put Dig Med Mig’ er så Olesenske, at jeg ikke kunne få dem til at passe til Mads Mouritz langt lysere stemme. På den anden, så kunne jeg heller ikke få sangen til at korrespondere med De Efterladte, hvor Peter H. Olesen har sin daglig gang. Men som med, så meget andet på de bonede gulve, så drejer det sig i sidste ende om smag og behag og tilvænning. Især det sidste. I dag har jeg, selv i det offentlige rum, svært ved at slippe sangen, når jeg har hørt den. Og, det er vel først og fremmeste det, som kendetegner en ørehænger.
 
’Den Sidste Dag Og Den Første’ er første del (side 1), i foråret 2013 kommer endnu en ep (side 2), på det, der til slut munder ud i en LP. For at fejre udgivelsen har Mads Mouritz og Hælerne lagt titelnummeret ud til gratis download, indtil på mandag:

Ingen kommentarer: