Blogger Widget

fredag den 12. oktober 2012

Rygmarvsmanøvrer. Når rutinen tager over.


En playliste, foromtale af en koncert eller to, som jeg ikke ser, den kommende uges radioprogram, ny plade på vej, Bob Dylan, et billede, et stykke musik (nyt eller gammelt) med en ledsagende tekst (kort eller lang, rippet eller formuleret til lejligheden). Bloggen har efter seks år helt sin egen inerti.

Nu kan nogen måske forledes til at tro, at dette er en gravskrift. Et requiem for bloggen i dens nuværende form. Ingenlunde. Indimellem kan det være svært at holde gejsten oppe, når rutinen tager over. Ikke sådan forstået, at der ikke er emner nok at skrive om. Det er det mindste problem. Kanhænde jeg bare trænger til fornyelse? Til at se verden med nye øjne? Noget andet råmateriale? På den anden side, så ved jeg jo godt, at jeg eksempelvis ikke begynder at dybdeanalysere de seneste hip-hop acts, fodboldlandsholdet eller dissekerer værterne på TV2 News. Mad og mode er også udelukket. Politik til dels.

Jeg holder af de ting, jeg skriver om. Hvis det er uinteressant, ser jeg ingen grund til at beskæftige mig med dem. Hvorfor omtale et dårligt album, når der eksisterer så mange gode? Selvfølgelig kan og skal min skuffelse skinne igennem, når jeg støder ind i noget bras. Det skal dog ikke være det, der driver værket... 

Før dette begynder at minde alt for meget om en programerklæring eller målsætning, som det velsagtens hedder i dag, tror jeg bare jeg vil meddele, at jeg tager på ferie. På gensyn om en uges tid eller mere. Kevin Gjedde og David Peter Jørgensen overtager frekvensen på torsdag, d. 18. oktober.

Ingen kommentarer: