Blogger Widget

torsdag den 5. april 2012

Dansk påske #3: C.A.P.S. – ’Dia De Los Muertos’

Forleden brugte jeg ordene ”fuldfed rock’n’rolla” om C.A.P.S. Det har jeg ikke tænkt mig, at trække i mig igen. Den anden video fra den nye plade, ’Lucified’, har titlen ’Dia De Los Muertos’. Og, som med det meste af albummet, er der fart og tempo og en orgellyd, der hører tresserne til, men stadig holder sig fantastisk godt her snart halvtreds år senere. Lyt med d. 19. april, hvor C.A.P.S. besøger radioprogrammet Mod Strømmen.


Mens jeg er ved radio og denne type musik. Så lad mig fortælle, at Sylvain Sylvain fra New York Dolls er begyndt at sende en podcast fra den lejlighed i Chrytie Street, N.Y., hvor gruppen boede, skrev og holdt gevaldige abefester i 1972. Den seneste udsendelse er bl.a. med: “Jet Boy - New York Dolls, Sweet Jane - Velvet Underground, Can't Put Your Arm Around a Memory - Willy DeVille, Cousin Jane - Troggs, In Cold Blood - Arthur Killer Kane, Great Big Kiss - Shangri-Las, Back In The USA - New York Dolls, Be My Babe - Ronettes, Forgotten Panties - Sylvain Sylvain, Lucille - Little Richard, So Sad About Us - The Who, Alfie,My Boyfriend's Back - The Angel's Blues Theme- Batusis…”


Ingen kommentarer: