Blogger Widget

tirsdag den 21. februar 2012

Beslægtet med Papir?


Albummet ’Neverendless’ fra 2011 med Chicago-kvartetten CAVE er blevet kaldt bandets mest umiddelbare. Da jeg ikke kender de to plader, ep’en og det utal af kassettebånd, som gruppen tidligere har udsendt, kan jeg næppe erklære mig uenig. CAVE befinder sig i det her bizarre rum af forskellige musikgenre, lidt i stil med Mod Strømmen-aktuelle Papir, der i bedste fald overlapper hinanden og i værste er umulig at sætte ord på.

Betragtet ud fra nedenfølgende, hvor titlen bliver repeteret i et væk, nærmest religiøst-messende, forekommer det mig at være, ja, det ved jeg ikke! Bedøm selv. Det er noget med at finde et groove og fortsætte med det i traditionen fra bl.a. Neu! eller Spacemen 3.


CAVE spillede til den i brede kredse prestigefyldte Pitchfork Music Festival i 2010.

Ingen kommentarer: