Blogger Widget

mandag den 23. januar 2012

The Men, Iceage, Lower, SPEkTR usw.

The Men for et års tid siden.
Hvis det ikke var fordi, jeg for lang tid siden har truffet et valg om at høre The Walkabouts, onsdag aften i Lille Vega, så havde jeg været at finde i KB18 i Kødbyen. Hvor det, for sølle 50 kr., er  muligt at se Brooklyn-bandet, The Men. Kvartettens 2011-udspil med den guddommelige titel ’Leave Home’, var nok gået min næse forbi, hvis ikke den var dukket op på en af de årslister, som nærværende side opererer med hvert år i december.

Her gav Thomas Løppenthin albummet denne anbefaling: ”Vidunderligt lydbillede og en plade der det ene øjeblik gør alt for at ødelægge min dag og næste øjeblik beroligende tager min hånd og reder mit lange hår med en stålkam.” Dertil kan jeg tilføje, at bandet trækker på en nærmest udtømmelige kilde af post-punk, drone, en kende metal, støj-rock, ja, selv Spacemen 3’s feedback-orienterede lydbilleder er der reminiscenser af.
Skønt vi tidligere, har linket til førstesinglen, der har taget navn efter den franske forfatter Georges Bataille, sker det her igen.
Det gør så heller ikke det mindste, at The Men deler scene med Iceage og den nye københavner-trio Lower, som består af folk fra Sexdrome, Girlseeker og Maintitle. Kom tidligt.
Hvor jeg må skyde en hvid pind efter ovenstående, håber jeg at nå releasefesten for SPEkTRs nye plade,Personetics’, på Bakken i Kødbyen, torsdag den 26. januar. Det begynder kl. 20. Ved halv-ti tiden spiller orkestret en minikoncert, der bliver fulgt op af dj-sæt af Trentemøller og Lars Top-Galia.   

Ingen kommentarer: