Blogger Widget

onsdag den 11. januar 2012

Apatisk onsdag

Coveret til Mikal Cronins debutplade
For adskillige år siden, boede jeg i bofællesskab med en sangskriver in spe. Det blev ikke til det helt store, kan jeg roligt sige nu, uden at genere nogen. Én af hans kompositioner hed ’Apatisk onsdag’. Selve sangen har jeg aldrig hørt, dertil var han muligvis for blufærdig. Men han havde intet imod, at jeg læste teksterne. De lå samlet i et gennemsigtigt chartek, skrevet ud på en gammel rejseskrivemaskine med dobbelt kalkerpapir. Beklageligt nok er titlen herover det eneste, der stadig hænger ved.

Hvorfor nu denne historie? Af den beskedne grund, at jeg har lyst til at høre endnu et nummer fra Mikal Cronins debut. Denne gang førstesinglen, garagepopperen ’Apathy’, som man en passant, kan hente uden dårlig samvittighed herfra.

Til slut en klokkeklar anbefaling. The Bay Bridged har en lavet en podcast med det bedste fra San Francisco og omegn 2011. Herpå finder man Lumerians, Exray’s, Girls, Ty Segall, Magic Trick, Mikal Cronin med mange flere.

Ingen kommentarer: